Wycieczka do Lublina

W dniu 23.09.2022r odbyła się wycieczka do Lublina. Wzięły w niej udział dwie klasy z naszej szkoły: kl. VIII b oraz kl. III b (pdp). Uczniowie wraz z opiekunami w godzinach porannych wyruszyli w podróż pociągiem, co było wielką atrakcją. Uczniowie wykazali się dużą samodzielnością i zakupili bilety u pani konduktorki. Po przyjeździe do Lublina udaliśmy się na spacer po Starym Mieście przechodząc przez Bramę Krakowską. Podziwialiśmy urocze wąskie uliczki oraz fasady starych kamienic, są one centralną częścią rynku. Urok tego miejsca zachęcił nas do chwili odpoczynku, podczas którego zjedliśmy drugie śniadanie. Zachęceni promieniami słońca, które nas powitały udaliśmy się ulicą Grodzką na Dziedziniec Zamkowy. Zainspirowani nieodpartym urokiem miasta weszliśmy na Wieżę Zamkową, gdzie z „wysokiej” perspektywy podziwialiśmy panoramę miasta. Następnie udaliśmy się w kierunku Krakowskiego Przedmieścia.

Po drodze wstąpiliśmy do Bazyliki Ojców Dominikanów, gdzie w skupieniu podziwialiśmy barokową architekturę. Kontynuując nasz spacer minęliśmy Archikatedrę Św. Jana Chrzciciela i Krakowskim Przedmieściem następnie wybraliśmy się na Plac Litewski. Tam zmęczeni, postanowiliśmy posilić się w McDonald’s. Uczniowie samodzielnie wybierali i zamawiali swoje ulubione dania. Nieubłaganie zbliżała się godzina naszego powrotu.  Wstąpiliśmy jeszcze na Pocztę Główną, gdzie zakupiliśmy pamiątki oraz pocztówki. Autobusem komunikacji miejskiej udaliśmy się w drogę powrotną na dworzec PKP. Zmęczeni, ale w bardzo radosnych nastrojach wróciliśmy do Rozwadowa, gdzie czekali stęsknieni rodzice. Nasi podopieczni już planują następne: bliższe i dalsze podróże.