Wsparciem objęta jest też rodzina dziecka.
Terapia obejmuje: · zajęcia pedagogiczne, · zajęcia logopedyczne, · zajęcia z zakresu komunikacji alternatywnej i wspomagającej, · integrację sensoryczną, · rehabilitację ruchową, · muzykoterapię, · pomoc psychologiczną.
Aby dziecko zostało przyjęte na zajęcia wczesnego wspomagania, rodzice muszą złożyć u Dyrektora szkoły wniosek o zorganizowanie zajęć oraz opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wydaną przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną. Zajęcia organizowane są w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Dyrektor szkoły powołuje zespół specjalistów pracujących z danym dzieckiem. W skład zespołu wchodzą osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju. Każde dziecko opracowywany ma indywidualny program wczesnego wspomagania, który realizowany jest na zajęciach i systematycznie ewaluowany. Zadania realizowane w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka polegają na stymulowaniu sfery poznawczej, emocjonalnej i społecznej. Celem ich jest kształtowanie i rozwijanie samodzielności, umiejętności porozumiewania się, radzenia sobie z emocjami. Udział w zajęciach jest etapem przygotowującym dzieci do podjęcia nauki w szkole. Pomoc udzielana we wczesnym dzieciństwie zmniejsza skutki wynikające z niepełnosprawności i wyrównuje mikrodeficyty rozwojowe. Zapobiega pojawianiu się zaburzeń o charakterze wtórnym. Poszerza możliwości niepełnosprawnego dziecka i powoduje, że w przyszłości łatwiej będzie ono radzić sobie w szkole.
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu (15) 842-10-31. Sylwia Bracha |