Świetlica szkolna prowadzona jest w oparciu o roczny plan pracy i tygodniowy rozkład zajęć. Głównym zadaniem świetlicy szkolnej jest zapewnienie odpowiednich warunków racjonalnego wykorzystania czasu wolnego oraz stworzenie atmosfery spokoju i bezpieczeństwa. Świetlica szkolna wspomaga i uzupełnia pracę szkoły Stosujemy zasadę dobrowolności, życzliwości i małych kroków. Łączymy zabawę z nauką, najczęściej są to zajęcia plastyczne, spotkania z bajką zabawy ruchowe ze śpiewem, korzystamy z programów multimedialnych. Dużym powodzeniem i zainteresowaniem cieszą się zajęcia z aktywności muzyczno -ruchowej metoda wg Batii Strauss, zajęcia relaksacyjne przy muzyce oraz metoda Pedagogiki Zabawy. Podczas tych zajęć obserwujemy prawdziwą metamorfozę w zachowaniu uczniów. Stosowane podczas pracy metody aktywizujące sprzyjają usamodzielnianiu, doskonalą procesy poznawcze a zespołowy charakter zbaw i gier sprzyja kształtowaniu poczucia odpowiedzialności Tradycją świetlicy szkolnej stały się organizowane co roku imprezy okolicznościowe: andrzejki, mikołajki, dyskoteki, zabawy karnawałowe, pikniki. Przygotowane przez świetlice szkolną inscenizacje teatralne i muzyczne prezentowane są podczas Przeglądów Twórczości Artystycznej w MDK i SDK. Wspólne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu to zbieranie doświadczeń przez dziecko to propozycja mądrego zagospodarowania wolnego czasu, to pomysł Rodzice znają rozkład zajęć świetlicowych, wspierają wszystkie działania i są zadowoleni. Mimo powyższych zadań i oddziaływań wychowawca świetlicy to wszechstronny doradca a przede wszystkim przyjaciel dla uczniów przebywających w świetlicy szkolnej. Nad prawidłową opieką wychowawczą i dydaktyczną czuwają wychowawcy świetlicy w składzie: mgr Krystyna Teper, mgr Alicja Złotek W bieżącym roku szkolnym opiekę nad uczniami sprawują: mgr Krystyna Teper i mgr Elżbieta Woźniak. |
W czasie zajęć na świetlicy uczniowie mogą pod opieką rozwijać swoje zainteresowania i podejmować różne formy aktywności. W tym czasie dzieci mają zapewnioną opiekę i atrakcyjny sposób spędzenia czasu po swoich zajęciach lekcyjnych. Praca w świetlicy opiera się na Pedagogice Zabawy. Dzieci bardzo często w samodzielny sposób sięgają po swoją ulubioną formę aktywności. Jest to czas spędzony na grach i zabawach z piłką, na zabawach konstrukcyjnych, które wzmacniają u dzieci sprawność manualną i rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową. Organizowane są zajęcia plastyczne, zajęcia ruchowe przy muzyce, słuchanie i śpiewanie piosenek, czytanie bajek i wierszy, swobodne zabawy - wyciszanie przy muzyce relaksacyjnej z elementami masażu piłeczkami, gąbkami, piórkiem, itp., - stymulacja zapachowa olejkami aromatycznymi. Zaplanowany plan nauczania realizowany jest zgodnie możliwościami i tempem pracy uczniów z autyzmem. W ramach współpracy z wychowawcami klas realizowane są elementy z Indywidualnych Programów Edukacyjnych każdego W bieżącym roku szkolnym opiekę wychowawczą i dydaktyczną nad uczniami sprawują: mgr Ewelina Kielar, mgr Ewa Bielecka, mgr Renata Pawnik-Nowakowska, mgr Agnieszka Flis oraz mgr Marta Karbarska.
|