Pole tekstowe: WYCIECZKA DO PRZYSIETNICY

W dniach od 22 do 26 września uczniowie naszej szkoły pod opieką pięciu nauczycieli byli na wycieczce w Przysietnicy. Naszą bazą noclegową był Ośrodek Turystyczny „Czardworek”. Zwiedzaliśmy atrakcje turystyczne i historyczne Podkarpacia. Każdy dzień wycieczki był pełen odwiedzin w niesamowitych miejscach. Już w pierwszym dniu zwiedziliśmy Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie, gdzie poznaliśmy nie tylko bogatą ofertę szklanych wyrobów dekoracyjnych i użytkowych ale również proces produkcji flakonów, pater, mis i innych przedmiotów. Wspólnie wzięliśmy też udział w warsztatach malowania na szkle, po których każdy otrzymał swoją pracę pięknie opakowaną i podpisaną imieniem. Tak minął pierwszy dzień, a to dopiero początek „cudów” które czekały na nas w kolejne dni. Potem były odwiedziny w Magurskim Parku Narodowym w Krempnej i magiczne spotkanie z różnymi gatunkami zwierząt, które przewodniczka pokazała nam nocą, z latarką w ręku, co bynajmniej nie wzbudziło w nas lęku lecz większą tylko ciekawość. A potem w ogrodzie Magurskiego Parku Narodowego podczas warsztatów uczniowie wykonali przepiękne obrazki z użyciem materiałów przyrodniczych i skomponowali swoje pierwsze w życiu perfumy. Ten dzień to także odwiedziny w Muzeum Pszczelarstwa „Sądecki Bartnik” w Stróżach niejako wyczarowane przez samych uczniów piosenką „Pszczółka Maja” śpiewaną podczas podróży autokarem. Przewodniczka oprowadziła nas po różnych miejscach związanych z hodowlą pszczół i produkcją miodu w dawnych czasach. Potem w klasie poprowadziła dla nas lekcję na temat „Miód natury cud” zakończoną warsztatami robienia świec z węzy pszczelej podczas których każdy wykonał dwie świece. Kolejny dzień przyniósł nam wizytę w Trzcinicy w Skansenie Archeologicznym „Karpacka Troja” gdzie obejrzeliśmy gród starszy od Biskupina oraz w Muzeum Marii Konopnickiej w Żarnowcu. W czwartek byliśmy w Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego w Bóbrce, które zaskoczyło nas nie tylko najstarszym czynnym szybem naftowym ale też ciekawymi rozwiązaniami multimedialnymi przygotowanymi dla zwiedzających. Tego dnia zwiedziliśmy także Muzeum Rzemiosła w Krośnie w którym przewodniczka z wielkim zaangażowaniem przedstawiła nam wiele zapomnianych już zawodów jak: bednarstwo, kołodziejstwo. Jej opowieść zainteresowała nawet najmniej zaciekawionych uczniów i wkrótce wszyscy aktywnie odpowiadali na jej pytania i z uwagą obserwowali kolejne eksponaty. Nie mogę też zapomnieć o atrakcjach jakie przygotował dla nas ośrodek „Czardworek”, a były to jazda konna, podróż kolejką Strzała Południa” i ognisko z pieczonymi kiełbaskami. Ostatni dzień wycieczki nie zawiódł nas pod względem atrakcji ponieważ podczas powrotnej podróży do domu zwiedziliśmy Zamek Kamieniec w Odrzykoniu gdzie swój początek miała historia Cześnika i Rejenta przedstawiona przez Aleksandra hrabiego Fredrę w „Zemście”. Na koniec wycieczki posililiśmy się w Mc Donaldzie. Pełni wrażeń i obładowani pamiątkami wróciliśmy do Stalowej Woli.

Monika Pieńczewska

Strzałka w lewo: POWRÓT
Pole tekstowe: „Dziecko jest pełne ufności do świata.”